vrijdag 8 juli 2011

KUSSEN IN HET DONKER

Voor de ontwikkeling van de vierde locatie van project Coolhavenkade, CHK04, heeft Ester Naomi Perquin, Stadsdichter van Rotterdam 2011-2012, een gedicht geschreven. Dit gedicht is aangebracht op het plafond van het viaduct Pieter de Hoogbrug ter hoogte van Coolhaven nr. 70.
Het gedicht maakt onderdeel uit van een ontwerp dat ontworpen en gerealiseerd is door Angeliek Vermonden (grafisch ontwerpster/buurtbewoner) en autonoom kunstenaar/buurtbewoner Edo Rath.



Weet je wat jij moet doen

Je moet me kussen in het donker, in het donker
vlakbij waar het water stroomt en lang ook
moet je me kussen tot we allebei
naar adem snakken en dan

moet je naar me kijken en mijn hand vastpakken
en iets zeggen dat je hebt gedroomd
en mij daarin een plaatsje geven
en steeds mijn naam uitspreken

en zeggen dat je me altijd al zocht maar steeds
de weg kwijtraakte of naar school moest
of je had een baan, vrienden, er was
ineens een feest, je weet toch
er kwam van alles tussen

en dan neem je me mee naar het donker
vlakbij waar het water stroomt.

Hier dus. Hier moet je me kussen.

Ester Naomi Perquin, 2011.